O tribini

Što je Tribina.hr?

Tribina.hr je interaktivni web community unutar kojeg vi i ostali sportski entuzijasti možete naći kvalitetne analize aktualnih događaja, sami kreirati sadržaj komentiranjem i izražavanjem vlastitog mišljenja o postojećim analizama, postavljati foto i video materijal i ocjenjivati druge korisnike.

Tribina.hr zamišljena je kao otvorena zajednica sportskih stručnjaka i fanova koji do sada nisu imali ozbiljno mjesto ni priliku iskazati svoje mišljenje u zagušenom domaćem internetskom prostoru. Uz prostor za kvalitetnu diskusiju, Tribina.hr će kroz niz nagradnih tribina ponuditi aktivnim korisnicima razne nagrade te niz drugih privilegija.

Što su analize i kako trebaju izgledati?

Analize su zaokružene cjeline kroz koje možete pokazati svoje razumijevanje tematike, rasvijetliti sporna događanja, ukazati na manje poznate činjenice, predvidjeti buduća događanja. Vrlo je važno da postavljenu tezu obranite svim mogućim argumentima. Nije važno koliko riječi je u analizi, ili da obuhvatite svaki aspekt približno vezan za temu o kojoj pišete. Možete se fokusirati na jedan detalj, te njega detaljno opisati i obrazložiti, a sama analiza ne mora biti duga da bi bila odlična.

Kako pisati analize?

Nemojte odgovarati na analize drugih korisnika, već pišite tekstove koji se mogu samostalno čitati. Koristite sve alate koji su vam na raspolaganju: tablice, linkove, slike, video isječke. Postoje dva načina kako pisati tesktove na tribine, u obliku kolumne ili u obliku analize. Ako pišete analizu važno je argumentirati hipoteze koje ste postavili, a ako ste se odlučili za kolumnistički stil onda su osim
argumenata bitni i osobni stavovi autora teksta. Ukoliko se odlučite pisati analitičkim stilom, nemojte ubacivati osobne stavove sa rečenicama poput ''ja mislim'', ''gledao sam'' ili ''prema mom osobnom mišljenju''. Držite se stila s kojim ste počeli, kao i teme zadane tekstom tribine.

Što se ne smije kod pisanja analiza?

Nemojte pisati analize u kojima se bavite drugim korisnicima, već se u svojim analizama bavite zadanom temom. Takve analize, kao i one u kojima se vrijeđa, će se brisati i uloženi vingdi vam se neće vraćati. Isto pravilo vrijedi i za komentiranje analiza drugih korisnika. Nije dopušteno komentirati korisnika, već sadržaj njegove analize. Ukoliko se to pravilo prekrši, komentari će biti uklonjeni, a ako se taj prekšaj bude ponavljao, prekršitelj će biti kažnjen kaznom od oduzimanja bodova do smanjivanja reputacije na minimalnu. Aktivnost korisnika valorizirati će se kroz dvije razine: reputacijom i vingdom.

Što je reputacija i čemu služi?

Korisnici Tribine.hr imaju mogućnost sudjelovati u stvaranju sadržaja ovisno o njihovoj reputaciji. S obzirom na njihovu aktivnost korisnicima se dodjeljuje sve veća razina reputacije, a time i veća prava sudjelovanja na tribini. Kriterij za dodjelu reputacije je kvaliteta doprinosa. Nije bitno koliko ste analiza objavili, koliko ima slaganja ili ne slaganja s njima, već kakve su. Odluku o tome donose urednici Tribine i korisnici s dovoljno visokom reputacijom. Pri tome ne gledaju da li se sami slažu ili ne slažu s analizom, već samo to da li ta analiza donosi nešto novo i isplati li ju se pročitati. Cilj nam je prenijeti što više ovlasti na korisnike Tribine, jer jedino tako ćemo imati ozbiljan i objektivan community.

Razina reputacija seže od 1 do 10, s tim da je 1 najmanja, a 10 najveća moguća. Razina 1 ne može aktivno sudjelovati u radu Tribine i na tu razinu se dolazi samo preko kazne koju su odredili urednici. Reputacija 2 je reputacija koja se automatski dobije prilikom registracije na Tribinu i ona vam omogućuje da pišete analize. Reputacije od 3 do 7 su preostale korisničke reputacije, a veće razine reputacije vam daju dodatne mogućnosti (npr. mogućnost stavljanja video sadržaja ili tablica u analizu). Razina reputacije se dodjeljuje automatski, prema ukupnom broju skupljenih bodova koji se dodjeljuju preko unaprijed određenog (i tajnog) algoritma popularno prozvanog Formula, a urednici imaju mogućnost nekoga nagraditi ili kazniti sa promijenom reputacije. Reputacije 8, 9 i 10 (ljubičaste) su uredničke i one se ne dodjeljuju na temelju ostavarenih bodova.

Što su bodovi i kako ih skupljati?

Ukupan broj bodova koji ste vi, ali i drugi korisnici osvojili možete vidjeti u izborniku 'Korisnici' na naslovnoj stranici. Bodovi se dodjeljuju u tri kategorije: za analize, za prijedloge i za interakciju. Za analize je jasno kako funkcionira i što u to spada. To su bodovi koje dobivate na osnovu napisanih analiza, te njihove kvalitete koju ocijenjuju urednici. Na većoj cijeni je kvaliteta nego kvantiteta, iako je i ona dosta cjenjena. Više bodova ćete dobiti za jednu analizu od 6 vingda, nego za dvije analize koje vrijede 3 vingda. Naša Formula također gleda i na konzistentnost u pisanju, te se dodatno nagrađuje ako korisnik konstantno piše na visokoj razini. Za analize možete dobiti nagradu od 0 (nedovoljno), 3 (dobro), 6 (vrlo dobro), 10 (izvrsno) i 20 (savršeno) vingda.

Drugi segment su bodovi za prijedloge. Pod tim prijedlozima se misli na tekstove koje šaljete kao prijedloge za tribine (teme), a ta mogućnost slanja prijedloga vam se omogućuje kada dosegnete reputaciju 4. Svaki prijedlog će urednici pregledati i ukoliko je vrijedan objavljivanja nagraditi će ga, čak ako se ta tema ni ne postavi kao jedna od tribina. Nagrađivanje dobrih prijedloga je malo drugačije od nagrađivanja analiza, pa je moguće dobiti 0, 1, 2, 3, 5 i 10 vingda, ovisno o kvaliteti prijedloga. Posljednji segment važan za bodove je interakcija. Pod interakcijom se misli da komentiranje, te ocjenjivanje analiza respektima i (ne)slaganjem.

Kao što možete vidjeti, bodovi se dijele na aktivne i ukupne. Sustav funkcioniranja tog dijela se može shvatiti jednako kao i sustav po kojem fukcionira ATP ljestvica u tenisu. Vi određeni period skupljate bodove, te ih onda morate braniti. Branite ih tako da nastavljate jednako ili još bolje pisati nego ste pisali na početku perioda koji ulazi u jednadžbu. Ukupni bodovi su naravno bodovi koji vam se konstantno dodaju i koje ne možete gubiti, dok su aktivni bodovi podložni velikim i malim skokovima. Obračun novih bodova se vrši svaki ponedjeljak u ranim jutarnjim satima.

Što je Vingd?

Želimo da Tribina.hr bude prvi ozbiljan sportski community. Želimo kvalitetne analize i mišljenja koja nose određenu težinu. Zbog toga nam je potreban vingd. Ako već moramo uložiti vingd da bi objavili analizu, potrošit ćemo malo više vremena i napraviti je kvalitetnijom. Ako moramo uložiti vingd da bi izrazili slaganje ili neslaganje s nekom analizom, napravit ćemo to samo onda kad to doista i mislimo. Glas potkrijepljen vingdom ima daleko veću težinu od onoga za koji je potrebno samo kliknuti.

Kako bi potaknuli korisnike na kvalitetnu interakciju uveli smo princip investiranja. Npr. uložiš pola vingda kako bi objavio svoju analizu, a ako je dobra osvojit ćeš višestruko više vingda. Osvojeni vingd možeš iskoristiti za gledanje prijenosa utakmica, kupnju bedževa i slično.

Ukoliko vam ponestane Vingda, a hitno vam je potreban možete ga kupiti ili zaraditi na stranici vingd.com. Kupiti ga možete svim standardnim metodama poput sms poruke, kiosk bona (ekesh bon na kioscima Tiska), kreditne kartice ili PayPala. Najjednostavniji način zarade je odgovaranjem na pitanja nakon promotivnih poruka gdje u svega par minuta možete doći do vingda. Postoje i drugi načini zarade, a više o njima saznat ćete na stranici vingd.com.

Što znači ispravno popunjavati ankete i zašto je to važno?

Poslije svakog uvodnog teksta nalaze se ankete. Redovitim ispunjavanjem anketa svakog tjedna možete doći i do vingd nagrada od 5 ili 10 vingda. Ankete je važno ispuniti što je realnije moguće. Pritom mislimo da se to radi bez spamanja anketa, da bi dobili što vjerodostojnije podatke koji mogu i trebaju biti relevantni. Spamom anketa se smatraju odgovori kao što su da je npr. Slaven Belupo ekipa koja je favorit Lige prvaka, ili da je Arjen Robben igrač druge HNL. Naravno, kada stavite da su svi mogući odgovori jednaki, npr. svakog igrača neke ekipe ocijenite sa 3, također je primjer nečega čemu ne težimo. Takve i slične ankete se brišu, te taj korisnik za taj tjedan neće dobiti moguću nagradu u vidu vingda. Ukoliko se takva aktivnost nastavi nakon upozorenja od strane uredništva, korisnik se ruši na reputaciju 1 na tjedan dana ili više.

Kako funkcionira burza?

Burza je mjesto gdje se možete kladiti na postavljene događaje koristeći svoje vingd bodove. Što ste viša reputacija možete i više uložiti. Možete postavljati ponude po svojim uvjetima, a možete prihvatiti i ponude drugih korisnika. Prilikom postavljanja svojih ponuda nekoliko je stvari važno za napomenuti. Vi ste u ulozi 'bookie-ja' i dajete drugim korisnicima određeni koeficijent i iznos
koji bi mogli dobiti. Naravno, dajete ponudu suprotno od onoga što mislite da će se dogoditi. Uzmimo za primjer utakmicu Hajduk protiv Dinama i da vi smatrate da će Dinamo pobijediti u toj utakmici. To znači da na postavljeno pitanje 'Hoće li Dinamo pobijediti Hajduk?' prilikom stavljanja ponude uz koeficijent i iznos stavljate ishod 'NE'. Ukoliko prihvaćate nečiju ponudu, onda naravno tražite među ponudama ispod ishoda 'DA'.

Određivanje ishoda nakon odigravanja utakmice je isto kao i kod naših kladionica. Ako ste igrali da neki igrač neće dati gol, a on nije nastupio, ta se oklada stornira. Ali ako je on zaigrao, pa makar i na samo minutu, oklada će se ispoštovati. Ako u samom pitanju nije naglašeno da se traži konačan ishod ili slično, gleda se samo regularni dio vremena kada se radi o rezultatu neke utakmice.

Što su bedževi i čemu služe?

Bedževi su najjednostavniji način na koji možete izraziti ljubav prema klubu, reprezentaciji, treneru ili nekoj legendi. Oni vam ne donose nikakve posebne pogodnosti, već služe kao ukras pored vašeg nicka. Među 'hrvatskim klubovima' se osim nogometnih nalaze i košarkaški klubovi, te Medveščak. 'Klubovi' osim europskih nogometnih klubova sadrže i najbolje NBA klubove, dok su pod reprezentacije misli isključivo na nogometne, kao i pod kategorijom trenera. Slobodno predložite dodavanje nekog bedža za koji smatrate da bi se trebao dodati među postojeće.

Pravila chata

Na chatu je zabranjeno vrijeđanje na bilo kakvoj osnovi, a korisnici sa razinom reputacije od 6 pa na više imaju sposobnost utišavanja, odnosno hlađenja. Reputacije iste razine se međusobno ne mogu hladiti, kao ni razine reputacije iznad, dok sve razine ispod svoje mogu. Na chatu, kao i na ostatku Tribine slijedimo tri načela: otvorenost, profesionalnost i respket. Budimo OTVORENI prema stavovima i mišljenjima različitima od naših. Ponašanje na Tribini pokušajmo držati na jednom PROFESIONALNOM nivou. Pokažimo RESPEKT prema Tribini i prema drugim korisnicima.

Prati nas

©2015. Hrvatski Telekom. Sva prava pridržana.